Klachtenloket Paramedici

Per 1 januari 2017 zijn de regels voor het indienen van klachten over zorgaanbieders aangepast. Deze wijziging is vastgelegd in de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


Volgens de Wkkgz moeten zorgaanbieders voldoen aan de volgende verplichtingen:


  • Het hebben van een klachtenregeling.
  • Het aanbieden van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
  • Aansluiting bij een Geschilleninstantie.


Wanneer u een klacht of geschil heeft met een paramedicus, is de zorgaanbieder verplicht u te informeren over de stappen die u kunt nemen als u ontevreden bent over de zorg die u heeft ontvangen.


Indien de zorgaanbieder is aangesloten bij het Klachtenloket Paramedici (KLP), kunt u daar terecht voor het indienen van klachten. Daarnaast kunt u ook voor geschillen bij het KLP terecht; de geschillenregeling is erkend door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).


Voor meer informatie kunt u de website bezoeken: www.klachtenloketparamedici.nl.


Share by: